donderdag 20 oktober 2016

D66 bestaat 50 jaar, dat gaan wij vieren

D66 bestaat 50 jaar. Dat gaan wij vieren op de plek waar in 1966 het allereerste ledencongres van D’66 (toen nog mét apostrof) gehouden werd: de RAI in Amsterdam. De thema-afdeling D66 Cultuur zal uiteraard ook op het congres te vinden zijn en wij kijken er uit naar om u daar te ontmoeten.

De zaterdag van het congres staat in het teken van ons verkiezingsprogramma voor de Tweede Kamerverkiezingen in maart 2017. De ingediende amendementen worden behandeld en het definitieve verkiezingsprogramma wordt door de aanwezige leden vastgesteld. Er komen interessante sprekers aan het woord, waaronder Sophie in ’t Veld, Sigrid Kaag en Gijs Scholten van Asschat.

Op zondag vieren we ons 50-jarig jubileum. Het belooft een inspirerende dag te worden met nationale en internationale sprekers, waaronder burgemeester Eberhard van der Laan, Jörgen Raymann, Guy Verhofstadt, Jan Terlouw, Paulien Cornelisse en Alexander Pechtold. Veel interessante thema’s komen aan bod, we kijken terug én blikken vooruit.

De agenda voor deze twee dagen vindt u hierHier vindt u onder meer het Congresreglement en er zijn vacatures voor het Landelijk Bestuur, Besluitvormingscommissie, Landelijke Verkiezingscommissie en het Geschillencollege, deze vindt u hierHet concept-congresprogramma vindt u hier.

Nog niet aangemeld? Koop uw ticket door te reageren op de persoonlijke ledenuitnodiging voor het congres. Omdat dit een tweedaags congres is, zijn er diverse tickets beschikbaar via de aanmeldpagina in uw persoonlijke uitnodiging. Voor combi-/JD-leden gelden aangepaste gereduceerde tarieven. Heeft u geen persoonlijke uitnodiging ontvangen, gebruik dan het aanmeldformulier.

D66 vindt het belangrijk dat alle leden mee kunnen stemmen over het verkiezingsprogramma. De toegangskosten mogen hierin geen belemmering vormen. Daarom hanteert het Landelijk Bestuur ook dit congres een coulance regeling. U kunt zich via een formulier hiervoor aanmelden. Ook onze lokale afdelingen bieden deze coulance regeling actief aan. U kunt zich dus ook tot de lokale afdelingssecretaris wenden.