dinsdag 15 november 2016

Maak gebruik van je stem recht: stem Cultuur!

Geachte democraten, leden van de afdeling D66 Cultuur,

Eind vorige week is de e-voting voor de kandidatenlijst voor de Tweede Kamer geopend, op 10 november hebben jullie daar een mail over gehad. Afgelopen donderdag hebben de kandidaten zich gepresenteerd in Nijmegen en gisteren gaven ze acte de présence in Haarlem. Morgen, dinsdag 15 november kun je de kandidaten nog treffen in Groningen in het Feithuis en op zaterdag en 19 november in Hilversum in het Gooiland theater.

Op het congres is een mooi verkiezingsprogramma vastgesteld met, onder andere door jullie inbreng, een prima hoofdstuk over cultuur. In vervolg daarop willen wij als bestuur van de thema afdeling jullie vragen actief gebruik te maken van het stemrecht voor de kandidatenlijst.

Uiteraard geven wij geen advies over wie waar op het persoonlijke voorkeurslijstje zou moeten staan, maar wij willen jullie wel graag oproepen extra aandacht te schenken aan de inbedding van Kunst en Cultuur in onze partij en in de Tweede Kamer en daarom bij het samenstellen van de persoonlijke voorkeurslijst ook te kijken naar kandidaten met een herkenbaar cultuur profiel.

Naast de woordvoerder van Cultuur, Alexander Pechtold en de tweede woordvoerder Vera Bergkamp (nr. 7), zijn dat op de voorkeurslijst ook een aantal andere leden van de thema afdeling: Salima Belhaj (nr. 15), Dina Verbrugge-Wormgoor (nr. 31), Jeanette van de Laan (nr. 32) en Bastiaan Winkel (nr. 33).
Voor een stevige stem voor Cultuur in de kamer en binnen de fractie, neem in overweging om een of meerdere van deze kandidaten bovenaan je voorkeurslijst van minimaal 20 kandidaten te zetten, maar hoe dan ook, gebruik je stemrecht. Je kunt stemmen tot uiterlijk maandag 21 november 12:00 uur!